توسعه سرویس های دیجیتال می توانند نقشی کلیدی در “جهش تولید” ایجاد کنند

توسعه سرویس های دیجیتال می توانند نقشی کلیدی در “جهش تولید” ایجاد کنند

رئیس کمیسیون محتوا و ارزش افزوده نظام صنفی رایانه ای گفت: فرصت کلیدی امروز کشور، نخبگان و برنامه نویسان هستند که می توانند با تقویت تولید سرویس های دیجیتال نقش مهمی در توسعه کشور داشته باشند.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ،سید صابر امامی رئیس کمیسیون محتوا و ارزش افزوده نظام صنفی رایانه ای گفت: اگر بخواهیم فرصت های مختلف اقتصادی و تولیدی را در کنار هم مقایسه کنیم صنعت دیجیتال با فاصله معنا داری عامل محرک در جهش تولید است ضمن آنکه توسعه سرویس های دیجیتال نیز به نوبه خود باعث افزایش کیفیت زندگی امروز می شوند.

وی افزود: صنعت سرویس های دیجیتال صنعت نوپایی است که هنوز ظرفیت های آن در کشور تکمیل نشده اما زیرساختهای فنی,سخت افزای و از همه مهمتر نیروی کار متخصص در این زمینه در کشور به وفور وجود دارد و این میتواند نقطه عطف برنامه کشور در مسیر جهش تولید باشد.

رئیس کمیسیون محتوا و ارزش افزوده نظام صنفی رایانه ای گفت: همانطور که طی سالهای اخیر تحولات بزرگی ناشی از تجاری شدن سرویس های دیجیتال در صنعت حمل و نقل و گردشگری،فروشگاه های آن لاین،خدمات پرداختی و بانکداری دیجیتالی،عرضه آن لاین محتوادر قالب های گوناگون در سبک زندگی مردم ایجاد شده است؛ افزایش و بهبود کیفیت این سرویس ها میتوانند منجر به بهروری بالاتر اقتصادی و در نتیجه شاهد جهش تولید در همه بخش ها باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: تفکری که با نگاه جهش تولید فعال میشود میتواند علاوه بر فرصت توسعه صادرات مزیت اصلی در کارآفرینی بین المللی باشد تا در نهایت ظرفیت های زیرساختی نرم افزارهای تولید شده توسط نخبگان و برنامه نویسان در کشور در خارج از مرزها نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت بورسی مبین وان در پایان با اشاره به تلاش های شبانه روزی فعالان اقتصاد دیجیتال در کشور در سال گذشته که حول محور رونق تولید شکل گرفت گفت راهبرد “جهش تولید” می تواند به افزایش شادابی و روحیه کار جمعی و در نهایت تحقق آرمان ارزشمند آن منجر شود.