بهمن‌ ماه آلبوم «از سراسر بگذشته»رونمایی می شود

بهمن‌ ماه آلبوم «از سراسر بگذشته»رونمایی می شود

آلبوم از سراسر بگذشته با صدای سید محسن حسینی و تهیه کنندگی سید صابر امامی به زودی روانه بازار میشود

به گزارش تابناک تهران مصاحبه با این هنرمند را می توانید در ادامه بخوانید.
در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از چه زمانی فعالیت خود در زمینه موسیقی را آغاز کردید؟
من سید محسن حسینی هستم، از سن ۱۷ سالگی دوره ردیف و صداسازی را در محضر حمید نوربخش شروع کردم و پس از سال‌ها تمرین در زمینه ردیف موسیقی ایرانی، دوره تکمیلی را نزد حسین علی‌شاپور کار کردم و همزمان در خدمت استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی تلفیق شعر و موسیقی آوازی و رابطه شعر و آوازخوانی را فراگرفتم. در طی این سال‌ها با گروه‌های موسیقی سنتی مثل آروشا، ضرب آوا، سوما، همکاری کردم و چند قطعه تلویزیونی و سه مستند تلویزیونی با موضوع و محتوای خوش‌نویسی و هنر اصیل ایرانی و یک تئاتر اپرا یی ،کار حرفه‌ای را ارایه کردم.

اخیرا موفق به آماده‌سازی نخستین آلبوم خود که قرار است در بهمن‌ماه پیش‌رو منتشر شود، شده‌اید، لطفا این آلبوم را معرفی کنید؟
باید بگویم که شکل‌گیری یک اثر هنری در قالب آلبوم، کاری تخصصی و فنی است که نیاز به تلاش بسیاری دارد و من قبل از آن‌که در مورد ارایه آلبوم به نتیجه برسم در حوزه موسیقی سنتی چند تک‌آهنگ را با محتوا و موضوعات مختلف کار کردم که بخشی از آن در بهار ۹۴ به صورت مداوم پخش شد و بازخورد خوبی داشت. همچنین چندین کار مناجات‌خوانی ارایه کردم که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. نگاه استاد علی شاپور از اساتید من این بود که باید به‌صورت جدی به مقوله ارایه آلبوم پرداخت، در همان زمان همکاری من با احسان عبایی، آهنگساز خلاق حوزه موسیقی سنتی به منظور طراحی و شکل‌گیری یک آلبوم در حوزه موسیقی سنتی شکل گرفت و در همان سال ۹۴ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت. همچنین دکتر سید صابر امامی به عنوان تهیه‌کننده ما را در این کار همراهی کردند و در ابتدای سال ۹۶ بعد از دوسال تمرین مداوم و جلسات متعددی که با دوستان نوازنده داشتیم، توانستیم این اثر را به یک سرانجام خوبی برسونیم و با مشاوره و راهنمایی اساتیدی که در حوزه ضبط و نظارت فعالیت داشتند این کار انجام شد. باید بگویم اگر همت و تلاش این دوستان نبود قطعا این کار به سرانجام نمی‌رسید. این را هم اضافه کنم که اوایل بهمن‌ماه ۹۶ و حدود یک ماه دیگر مراسم رونمایی از این آلبوم با نام «از سراسر بگذشته» خواهد بود.

بعد از رونمایی از این آلبوم قرار است کنسرت‌هایی رو محور همین آلبوم برگزار کنید، این کنسرت‌ها در کجا برگزار خواهند شد؟
با توجه به اینکه تجربه اجرای صحنه‌ای را در دوره های قبل داشتیم و از سال‌های ۹۰ تا به الان چندین کنسرت را در دانشگاه تهران و در پژوهشگاه‌های مختلف فرهنگی اجرا کردیم و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و توانمندی‌های اعضای گروه در حوزه اجرای صحنه‌ای هم نمایش داده شد، برنامه کنسرت‌های این آلبوم را استارت زدیم و بنا شده که در اوایل سال ۹۷، سه شب اجرا در تالار رودکی تهران داشته باشیم و هم‌زمان اجراهای صحنه‌ای در شهر های مختلف کشور که هماهنگی‌های آن‌ها انجام شده است شروع خواهد شد. از طرفی با همکاری‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است در خارج از ایران نیز در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، فرانسه و اسپانیا برای علاقمندان موسیقی سنتی ایرانی برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

برنامه‌ای برای انتشار آلبوم دیگری دارید؟
با توجه به اینکه اجرای صحنه‌ای باید دوساعت باشد و آلبوم موسیقی ۴۵ دقیقه مجوز ارشاد دارد ما برآن شدیم که پارت اول کنسرت رو در مایه دستگاه نوا برگزار کنیم و مایه دوم دستگاه اصفهان باشد.
مایه دوم که اصفهان هست کار ترکیبی است که توسط دوستان هنرمندی چون عبایی و نادر فولادی‌نسب که از اساتید خلاق حوزه موسیقی سنتی هستند، و همچنین تهیه کنندگی آقای دکتر سید صابر امامی ، ارایه خواهد شد. این بخش قرار است به آلبوم دوم گروه ما تبدیل شود که همزمان با اجرای کنسرت مراحل ضبط آن نیز به انجام خواهید رسید و امیدواریم اواخر سال آینده منتشر شود.