«مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی» وارد بازار شد

«مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی» وارد بازار شد

کتاب «مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی» اثری از مهدی یاراحمدی خراسانی (-۱۳۶۰) و سید صابر امامی (-۱۳۶۱) است که انتشارات به‌پویش منتشر کرده‌است.

دنیای امروز دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه است. این تکنولوژی‌های جدید چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می‌دهند که نمی‌توان از کنار آنها با بی‌تفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد نمود تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید. همچنان که اثرات مثبت تکنولوژی‌های نوین در کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست؛ در صورت عدم مدیریت صحیح نیز ممکن است تأثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیرقابل جبران باشد. کامپیوتر به عنوان یک منبع صحیح و قابل اعتماد برای بچه‌ها و بزرگسالان مطرح است ولی مسائلی در مورد استفاده از آن وجود دارد که والدین را نگران می‌کند. از زمانی که فضای مجازی وارد جمع خانواده شده‌است.

علی رغم تمام مزایا و محاسنی که داشته موجب بوجود آمدن یکسری دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در خانواده شده که این‌ها همه به علت ویژگی‌های خاص این‌گونه فضاهای اجتماعی است. فراهم نبودن شرایط مناسب برای یادگیری و عدم آشنایی والدین با فضاهای مجازی، اعتماد بیش از اندازه به فرزندان، بی تفاوتی والدین به اهمیت آگاهی بخشی به فرزندان، روحیه‌ی کنجکاوی و شناخت کودکان و نوجوانان و همچنین عدم اطلاع والدین از اهمیت و تاثیرات فضای مجازی می‌تواند بیشترین آسیب را از این فرصت خوب به ما برساند و آن را به یک تهدید جدی تبدیل نماید.

کتاب حاضر در ۵ فصل تدوین شده‌است و علاوه بر توضیح و تشریح فضای مجازی و دامنه‌های آن مباحثی نظیر حساسیت‌های فضای مجازی برای هر رده سنی و پیامدهای بد و خوب این فضا برای فرزندان و همچنین مدیریت الگوهای رفتاری کودک و نوجوان در این فضا را مطرح کرده‌است.