آسیب شناسی ماهواره با حضور بازیگران سینما و تلویزیون

آسیب شناسی ماهواره با حضور بازیگران سینما و تلویزیون

samte qarb

خبرگزاری میزان: سیدصابر امامی تهیه کننده مجموعه “سمت غرب” که به آسیب شناسی پیرامون ماهواره و برنامه های ماهواره ای می پردازد گفت: سعی کردیم با استفاده از چهره هایی که مخاطبان نسبت به آنها سمپاتی دارند درباره معضلات برنامه های ماهواره ای به مردم اطلاعات بدهیم.

به گزارش خبرگزاری میزان از هفته گذشته برنامه ای با عنوان “سمت غرب” از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت. برنامه ای که در هر قسمت 60 دقیقه ای خود می کوشد بخشهایی از آسیبهایی که بواسطه شیوع استفاده از ماهواره در زندگی ایرانیان پدید می آید را آسیب شناسی کند.

سیدصابر امامی تهیه کننده این مستند با بیان اینکه پخش این برنامه تا خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت به خبرگزاری میزان گفت: سعی کرده ایم معضلات پیرامون استفاده از ماهواره را در قالب آیتمهای مختلف و با موضوعات مختلف به مخاطب ارائه کنیم.
وی ادامه داد: در همین جهت در قسمتهای سیزده گانه این مجموعه به موضوعاتی مانند سریالهای ماهواره ای، مستندهای پخش شده از شبکه های ماهواره ای، تاثیر ماهواره در زندگی ایرانیان و البته کلیت موضوع استفاده از ماهواره و رفتارهای سیاسی پشت پرده شبکه های ماهواره ای بپردازیم.

این تهیه کننده جوان که سابقه تولید مستند “سرگردون” با محوریت شبکه های ماهواره ای را داشته درباره ویژگی اصلی برنامه “سمت غرب” که استفاده از چهره های سینما و تلویزیون به عنوان کارشناسان است به خبرگزاری میزان گفت: سعی کردیم با استفاده از چهره هایی که مخاطبان نسبت به آنها سمپاتی دارند درباره معضلات برنامه های ماهواره ای به مردم اطلاعات بدهیم. چهره هایی مانند حسن جوهرچی، فلوار سام، الهام پاوه نژاد، روشنک عجمیان، همایون اسعدیان و مسعود اطیابی از جمله چنین چهره هایی هستند که به عنوان کارشناس در برنامه ظاهر می شوند.

samte qarbb

امامی پیرامون اینکه آیا شده از چهره ای بخواهد برای نقد برنامه های ماهواره ای در “سمت غرب” شرکت کند و آن چهره به دلیل عدم موافقت با موضوع برنامه از این حضور سرباز زند گفت: فارغ از سلیقه های مختلف تمامی چهره هایی که با آنها تماس گرفتیم نه با ماهواره که با رفتار شبکه های ماهواره ای مشکل داشتند.

سیدصابر امامی درباره همراهی مرکز رسانه قوه قضاییه در تولید این مجموعه به خبرگزاری میزان گفت: مرکز رسانه به طور کامل حمایت کرد به خصوص در دسترسی به برخی پرونده های حقوقی مرتبط با شبکه های ماهواره ای. مرکز در نظارت بر محتوای برنامه نیز کمک شایان توجهی به ما کرد.وی ادامه داد: اینکه مسئولان مرکز رسانه شرایطی را فراهم آوردند که ما بتوانیم از پیچیده ترین پرونده هایی که به سبب استفاده از شبکه های ماهواره ای ایجاد شده استفاده کنیم کمک مهمی است بخصوص برای ما که می خواستیم مجموعه مان با بار واقعگرایانه بالایی تولید شود.

به گزارش خبرگزاری میزان مجموعه مستند “سمت غرب” از این جهت که گروهی از جوانان مستعد حیطه مستندسازی در تولید آن نقش دارند کار متمایزی محسوب می شود.مریم بابایی کارگردانی کار را برعهده دارد، مجری طرح محسن حسن زاده است و محمد طادی و مهدی تاج الدین نیز مجریان این برنامه هستند.

“سمت غرب” هر هفته روزهای شنبه ساعت ۲۳ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.