شرکتها خدمات پس از فروش را مرکز هزینه ندانند

شرکتها خدمات پس از فروش را مرکز هزینه ندانند

_MG_1490

شرکت ها میتوانند با سرمایه گزاری موثر در حوزه خدمات پس از فروش توسعه کسب و کار خود را “گارانتی” کنند.
سید صابر امامی در حاشیه هفتمین کنفرانس راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی گفت : بی شک فرصت خدمات پس از فروش در توسعه کسب و کارهای امروز نقش کلیدی دارد و میتوان از آن به عنوان برتری استراتژیک در عرصه بازار بهره جست.دبیر اجرایی کنفرانس خدمات پس از فروش و پشتیبانی اضافه کرد در صورتی که بخواهیم به سمت بازارهای بین المللی حرکت کنیم باید موتور محرکی به نام خدمات پس از فروش را به بسته صادراتی اضافه کنیم وگرنه امید به فروش محصولات غیر خام در صادرات را از دست خواهیم داد.
نوسنده کتاب مدیریت خدمات پس از فروش گفت در حوزه پشتیبانی محصولات نیز این دغدغه وجود دارد به این معنی که سازمانهای ارائه دهنده کالا یا محصولات عموما پشتیبانی را به عنوان خدماتی جهت فروش کالا میبینند که تا حد ممکن نباید سازمان خود را درگیر آن کنند و این هزینه های هنگفتی را به آنها تحمیل میکند.
امامی افزود: این در حالیست که امروزه کارفرمایان کلان نیز ظرفیت پشتیبانی شرکت ها را امتیاز کلیدی در انتخاب پیمانکاران میدانند و این به نوبه خود بیش از پیش اهمیت این حوزه را نمایان میکند.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد:حوزه خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنچنان گسترده شده است که امروز محصولی را بدون تضمین خدمات پس از فروش یا پشتیبانی در بازار نمیتوان فروخت
امامی در پایان با اشاره به لزوم توسعه دانشگاهی در حوزه خدمات پس از فروش پیشنهاد کرد بهتر است کارگروهی مشترک از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس به همراهان فعالان بخش خصوصی تشکیل شود تا سند راهبردی توسعه خدمات پس از فروش در کشور تدوین گردد.
هفتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران ششم خرداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور مدیران مرتبط و کارشناسان خدمات پس از فروش برگزار شد.