به همت انتشارات جهاد دانشگاهی:مدیریت ادغام در سازمانها منتشر شد

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی:مدیریت ادغام در سازمانها منتشر شد

کتاب «مدیریت مدیریت ادغام در سازمانها» تالیف مشترک سید صابر امامی و روح الله حلم زاده  توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به بازار کتاب عرضه شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان مقدمه این کتاب را دکتر غلامرضا کاتب نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی که در مجلس نهم نیز مسئولیت سخنگویی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته،به رشته تحریر درآورده است.

 در بخشی از مقدمه غلامرضا کاتب آمده است:

به طور کلی ادغام  شرکت ها  به فرآیندهای مربوط به ترکیب و اتحاد شرکت ها گفته میشود. این اقدامات به نوعی یک تصمیم استراتژیک هستند؛ به همین دلیل، در سطح شرکت طبقه بندی می شوند و موضوع مباحث مدیریتی قرار میگیرند. آثار ناشی از ادغام  هم در سطح خرد شرکتها و هم در سطح اقتصاد کلان قابل بررسی است. بررسی ها نشان داده اند که ادغام  بعضی مواقع نتایج مفید و مثبت و گاهی اوقات نتایج مخربی برای شرکت ها و اقتصاد در پی دارند. تصمیم گیری راجع به ادغام ، از تصمیمات استراتژیک و بسیار هنرمندانه و تخصصی مدیران مالی و سایر مدیران ارشد شرکت ها تلقی میشود که بلند مدت و حرفه ای هستند

 به گزارش خبرنگار ما، این کتاب در دوازده فصل مبانی و کلیات ادغام، استراتژی های یکپارچگی،نیازسنجی ادغام،ادغام واحدهای عمودی،ادغام واحدهای افقی،شرکای تجاری ادغام سازمانها،ادغام تکنولوژی،ادغام مشتریان،فرایندهای ادغام،نقش مدیران منابع انسانی در ادغام،مدیریت ادغام و نگرش جهانی و در نهایت پیرامون تجربیات ادغام در شرکتهای بزرگ به چاپ رسیده است.

 بنابراین گزارش در متن پشت کتاب مدیریت ادغام در سازمانها آمده است:

ادغام و مدیریت آن نوعی رشد در فعالیت ها و عملیات شرکت به شمار می رود که باعث متنوع تر شدن فعالیت های شرکت می شود و از جمله استراتژی های شرکت ها جهت افزایش موقعیت رقابتی و یکی از تصمیمات مهم و استراتژیک در مدیریت تلقی می شود. در شرایطی که رقابت در سطح جهانی چنان افزایش یافته که تکیه بر کارایی درونی و نقاط قوت بنگاه به تنهایی موجب دوام و رشد نمی شود، شرکت ها با اتخاذ روش های ترکیب از منابع قابل بهر ه برداری یکدیگر به صورت مشترک استفاده می کنند و با هم افزایی گروهی در مقابل تهدید های محیط رقابتی ایستادگی می کنند. علم اقتصاد، پویایی ابزارهای ترکیب منابع و انجام معاملات ادغام و ترکیب را مفید می داند، زیرا این امر نشانه جریان آزاد سرمایه می باشد که به صورت کارا و با بهره وری بالا در سرمایه گذاری های توجیه  پذیر تخصیص می یابد. بدینگونه، تصمیمات استراتژیک ادغام تنها سهامداران را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه در شکل دهی اقتصاد نیز نقش چشم گیری دارد.

 کتاب «مدیریت ادغام در سازمانها» با قیمت پنج هزار و پانصد تومان در کتابفروشی های کشور در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است