اصلی ترین نیاز در حوزه خدمات پس از فروش توسعه دانش کاربردی در این حوزه است

اصلی ترین نیاز در حوزه خدمات پس از فروش توسعه دانش کاربردی در این حوزه است

saberemami

بی شک در مقطع کنونی  اقتصاد مقامتی شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور به صورت زیر بنایی است؛ و یکی از مهم ترین ارکان آن اتکا به توان شرکت های خدمات پس از فروش است.

به گزارش ستاد خبری کنفرانس سید صابر امامی یکی از نویسندگان کتاب مدیریت خدمات پس از فروش در مراسم رونمایی از کتاب مدیریت خدمات پس از فروش گفت ورود به مباحث آکادمیک و دانشگاهی در ایجاد تحول در ساختار خدمات پس از فروش کشور یک راهبرد اساسی است و امید است شرکتها و فعالان این حوزه به کمک دانشگاهیان بیایند تا با تلفیق تجربیات و ساختارهای آکادمیک امیدوار باشیم به زودی تحولی عمیق را در این زمینه نظاره کنیم.

وی افزود گارانتی و خدمات پس از فروش به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار صنعت و تجارت  می تواند سهم شایسته ای در توسعه کشور داشته باشد؛ استاندارد سازی و محصولات و ارائه محصول ایرانی با کیفیت تضمین شده از یک سو و ایجاد سازو کار خدمات پس از فروش  از سوی دیگر می تواند موجب تغییر ذائقه مردم از مصرف کالا و خدمات خارجی به بهره گیری از تولیدات و خدمات داخلی گردد؛ فرهنگ سازی در ارائه کالا و خدمات مطلوب و مشتری مداری از جمله اقداماتی است که می توان در محقق شدن شعار امسال  که توامان در بردارنده دو مقوله تمدن ساز اقتصاد و فرهنگ است، صورت پذیرد.

امامی اضافه کرد بهره مندی ازتجارب جهانی  و دانش روز در گارانتی و خدمات ژس از فروش  می تواند علاوه بر ایجاد رضایتمندی مشتری در بازار داخلی، راهی به سوی افزایش سهم شرکت های تجاری و صنایع ایرانی از بازارهای خارجی ایجاد نماید.

 وی افزود بررسی عالمانه و کارشناسانه  موانع موجود و راه کار های بر طرف نمودن آن  در توسعه خدمات پس از فروش و همچنین خلا های قانونی و ارائه پیشنهاد به قوه تقنینی کشور ا ز جمله کارکردهایی است که چنین همایش ها و نشست هایی می تواند  داشته باشند.

در پایان نویسنده کتاب مدیریت خدمات پس از فروش گفت شرکت های خدمات پس از فروش به عنوان بخشی از جامعه اقتصادی کشور می توانند سهم مهمی در تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی داشته باشند و امیدواریم همه با یاری یکدیگر بتوانیم از این پیچ تاریخی در اقتصاد کشور به سلامت عبور کنیم و این مهم بدون همراهی دانشگاهیان در صنعت و تجارت محقق نخواهد شد.

امامی در پایان افزود از تلاشهای صمیمانه انتشارات جهاد دانشگاهی در تحقق این حرکت ملی مشترک مابین دانشگاه و صنعت خدمات پس از فروش که منجر به انتشار این کتاب شد قدر دانیم.