گفت و گوی خبرگزاری مهر با مدیر انجمن سینمای جوان مقاومت

گفت و گوی خبرگزاری مهر با مدیر انجمن سینمای جوان مقاومت

cinemamoqavemat
مدیر انجمن سینمای جوان مقاومت که هفته پیش خبر تاسیس آن رسانه‌ای شد، اعلام کرد این انجمن به دنبال شناسایی فیلمسازان جوان برای ساخت فیلم کوتاه و مستند با موضوع مقاومت است.

سید صابر امامی مدیر انجمن تازه‌تاسیس سینمای جوان مقاومت در تشریح عملکرد این تشکل مردم‌نهاد به خبرنگار مهر گفت: انجمن سینمای جوان مقاومت یک تشکل مردم‌نهاد است که در نظر دارد با بررسی مفهوم مقاومت در حوزه ساخت فیلم کوتاه و مستند فعالیت کند. روش ما هم اینگونه است که در مرحله نخست ظرفیت جوانان فعال در این عرصه را شناخته و براساس این شناخت حمایت از تولید آثار با مفهوم مقاومت را در حوزه فیلم کوتاه و مستند آغاز می‌کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا موازی‌کاری با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که سال‌هاست فعالیت می‌کند ایجاد نمی‌شود؟ بیان کرد: جنس کار این انجمن با آنچه ما در نظر داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم متفاوت است. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حوزه سینمای بلند و حرفه‌ای فعالیت می‌کند اما براساس اساسنامه انجمن سینمای جوان مقاومت بنا داریم فیلم های کوتاه و مستند با موضوع مقاومت را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیر انجمن سینمای جوان مقاومت با تاکید بر اینکه جای ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند در حوزه سینمای مقاومت خالی است، توضیح داد: با توجه به شرایطی که منطقه در آن قرار دارد و وجود گروهک های تروریستی و حمایت های همه جانبه ای که از سوی قدرت های استعمارگر دنیا می شوند ساخت فیلم های کوتاه و مستند در حوزه سینمای مقاومت ضروری است و این تشکل می تواند قدم مثبتی در این راه بردارد.

امامی درباره اینکه انجمن سینمای جوان به عنوان یک تشکیلات سازمان یافته بخش عمده ای از این تولیدات را انجام می‌دهد، گفت: مسئله این است که انجمن سینمای جوان حوزه های گسترده‌ای از موضوعات سینمایی را در دست دارد که شاید یکی از این حوزه ها ساخت فیلم کوتاه با مفهوم مقاومت باشد اما مسئله انجمن سینمای جوان مقاومت متمرکز شدن بر ساخت فیلم هایی با موضوع مقاوت است بنابراین هیچ گونه موازی کاری صورت نخواهد گرفت و از اساس قصد چنین موازی کاری را نداریم.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که این انجمن دنبال تولید و برآورد بودجه به شکل حرفه ای نیست بلکه می خواهیم ظرفیت ها را بشناسیم و شرایط حضور فیلمسازان فعال در عرصه مقاومت را فراهم کنیم.

امامی در پایان درباره نخستین فعالیت های این تشکل گفت: از جمله برنامه های این انجمن دیدار با هنرمندان و فیلمسازان فعال در سینمای مقاومت است و سعی می کنیم ضمن احوال پرسی از این دست از هنرمندان از راهنمایی های آنها در جهت قوام و گستردگی برنامه های انجمن سینمای جوان مقاومت بهره مند شویم.